Artykuł sponsorowany

Czym jest technologia RFID i jak działa w odniesieniu do kart dostępu?

Czym jest technologia RFID i jak działa w odniesieniu do kart dostępu?

Efektywna kontrola dostępu do budynków, poszczególnych ich stref lub wybranych pomieszczeń ma duże znaczenie dla bezpieczeństwa, zarówno jeśli chodzi o ryzyko związane z zagrożeniami terrorystycznymi, jak i przeciwdziałanie pospolitym przestępstwom. Jest również niezbędna w miejscach, gdzie za wstęp pobierane są opłaty. Jednym z rozwiązań gwarantujących sprawne działanie takich systemów jest wykorzystanie technologii RFID.

 

Na czym polega technologia RFID?

 

Technologia RFID polega na wykorzystywaniu sieci czytników oraz specjalnych chipów umieszczonych w wydawanych osobom uprawnionym do wejścia kartach. Karty zawierają antenę, która jest odpowiedzialna za przesyłanie sygnału, a także zasilanie w postaci kondensatora, którego zapas energii wystarcza na od kilku do nawet kilkunastu lat. W chipie zatopionym w wykonanej z tworzywa karcie RFID są zapisane dane pozwalające na jej identyfikację, w postaci numeru seryjnego, a także informacje dające możliwość określenia kim jest posiadacz karty i jakie ma uprawnienia, jeżeli chodzi o poruszanie się po konkretnym obiekcie. Komunikacja między chipem a czytnikiem może być kodowana, dzięki czemu nie ma obawy o przejęcie przesyłanych danych. Ze względu na formę karty łatwo można na niej umieścić dodatkowe zabezpieczenie np. w postaci nadruku ze zdjęciem lub danymi posiadacza czy kodem kreskowym, co może ułatwić kontrolę i pozwolić na dwu lub trzyetapową weryfikację przyznanych uprawnień.

 

Co daje stosowanie kart RFID?

 

Karty RFID gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa, jeśli chodzi o ryzyko nieuprawnionego dostępu i często są stosowane w szczególnie silnie chronionych obiektach. Ich zaletą jest także wygoda użytkowników. Ponieważ mają one wymiary kart płatniczych, mogą być łatwo noszone w portfelu czy w identyfikatorach zawieszanych na szyi. Z punktu widzenia operatora systemu dają duży wgląd w przepływ osób, umożliwiając kontrolę czasu spędzanego w poszczególnych miejscach, a także śledzenie tras, jakie pokonują konkretni posiadacze, co jest użyteczne w przypadku działań związanych z nadzorem nad wykonywaniem przez pracowników swoich obowiązków czy przeciwdziałaniem szpiegostwu przemysłowemu i przy planowaniu lepszego rozmieszczenia poszczególnych stref w obiektach komercyjnych np. Aquaparkach lub parkach rozrywki.

Firmą, która zajmuje się rozwiązaniami z zakresu systemów kontroli dostępu wykorzystujących technologię RFID, jest CartPoland. Specjalizuje się w produkcji kart plastikowych laminowanych i identyfikatorów ze zdjęciem, w tym kart zbliżeniowych, magnetycznych, z chipami stykowymi, kodami kreskowymi lub kodami QR.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.