Artykuł sponsorowany

Czym różni się system monitoringu AHD od IP?

Czym różni się system monitoringu AHD od IP?

Wśród dwóch najbardziej popularnych systemów monitoringu znajduje się system AHD i IP. Są to dwie różne technologie, które umożliwiają transmisję sygnału między kamerami a urządzeniami rejestrującymi. Jakie są główne różnice między systemem monitoringu AHD i IP? Jakie są zalety obu rozwiązań i na które z nich warto się zdecydować? Sprawdź odpowiedzi na te pytania w poniższym artykule.

Czym jest monitoring AHD i jakie są jego zalety?

Monitoring AHD to system monitoringu wizyjnego, który wykorzystuje technologię analogową do przesyłania obrazu w jakości HD. System umożliwia przesyłanie obrazu w wysokiej rozdzielczości na odległość do 500 metrów, przy wykorzystaniu kabla koncentrycznego. Jest to ulepszona wersja tradycyjnego monitoringu analogowego, który przesyłał obraz w jakości SD. Jedną z firm, która zajmuje się montażem sieci monitoringu, jest firma instalacyjna Satklinika.

Dużą zaletą systemu AHD jest przede wszystkim wysoka jakość obrazu. Jest on wyraźniejszy i bardziej naturalny w porównaniu z tradycyjnym monitorowaniem analogowym. Co więcej, monitoring AHD jest też ławy w montażu i tańszy niż system IP. Ponadto kamery AHD bez problemu radzą sobie także z pracą w warunkach ostrego oświetlenia lub w nocy. Warto też wspomnieć o tym, że system monitoringu AHD działa praktycznie bez opóźnień.

Czym charakteryzuje się monitoring IP i czym różni się od systemu AHD?

System monitoringu wizyjnego IP to najnowsze rozwiązanie z zakresu technologii wizyjnych. Monitoring kamerami IP charakteryzuje się tym, że kamery te są podłączone do sieci IP, co umożliwia zdalny dostęp do obrazu z kamer. Dodatkowo kamery IP są wyposażone w procesory, które pozwalają na przetwarzanie obrazu i przesyłanie go przez sieć. Mają one także wbudowany serwer, który umożliwia zdalne sterowanie — obracanie, powiększanie lub zmniejszanie obrazu.

Innymi słowy, podczas gdy monitoring ADH wykorzystuje analogowe sygnały wideo, które są przesyłane bezpośrednio do urządzenia rejestrującego, monitoring IP przesyła cyfrowe sygnały wideo za pośrednictwem sieci IP. Ponadto system IP oferuje zwykle lepszą jakość obrazu i umożliwia zdalny dostęp do obrazu z kamer z dowolnego miejsca na świecie. Jego wadą jest możliwość wystąpienia opóźnień w przesyle sygnału.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.